sgt. Lesley

Deze pagina geeft de praktische kant weer van mijn project. Ik test methodes met een band zodat mijn project nog realistischer is.

BAND

BAND​

BAND​

BAND

Dankzij de vele interviews die ik gedaan heb met de mensen uit de industrie is het mij ook gelukt om een band te vinden die mijn project willen ondersteunen.

Waarom is dit belangrijk?
1) Mijn project gaat nog meer geloofwaardiger worden als ik weet welke visuals effectief werken en welke niet. Ook is het belangrijk om te weten hoe intensief het is voor de band leden om regelmatig te posten. Op papier klinkt 3x per week posten heel mooi, maar is dit realistisch en haalbaar? 

2) Ik wil ook op het einde van de rit terug feedback krijgen van de industrie en de band om te zien welke zaken zeker in de eind video moeten komen en wat minder belangrijk is.

3) Persoonlijk vind ik dit een zeer belangrijk deel van mijn project omdat ik hierbij een band effectief ook help met groeien door online visuals. 

VERDELING

VERDELING​

VERDELING​

VERDELING​

Het is in dit deel zeker niet de bedoeling dat ik de sociale media manager word van de band. Ik geef hen tips & tricks om hun sociale media beter aan te pakken, maar ga zelf geen enkel kanaal van hen beheren. Uiteraard probeer ik sgt. Lesley wel te motiveren om zo vaak mogelijk zaken te posten, maar voor de rest komt al het werk vanuit de band. 

In mijn understand fase heb ik het creëren van content wel in twee delen verdeeld. Het efficiënte deel doet de band en het professionele deel neem ik op mij doordat sgt. Lesley nog niet samenwerkte met een visual designer en ook niemand kent die dit op zich kan nemen. 

PROCES

PROCES

PROCES

PROCES

29 Januari had ik mijn eerste meeting met sgt. Lesley om mijn project uit te leggen en waarom ik hen nodig heb. De manager en zanger waren aanwezig en zij waren enthousiast over het project. Ze hebben het voorgelegd aan de andere band leden en iedereen wou deelnemen.

5 Februari had ik de eerste meeting waarbij meerdere leden aanwezig waren. Ze hebben hun (visuele) visie uitgelegd en we hebben gebrainstormd over welke content we willen maken en wat we daar nog voor nodig hebben. Ik heb gevraagd om wekelijks al wat stories te maken als ze repeteren en als het kan eventuele al kleine short clips te maken voor op Instagram. Ze gingen meteen aan de slag en ondertussen staan de eerste stories en reel al online! We hebben ook wat datums afgesproken waarbij we samenkomen om professionele foto’s en video’s te maken.

10 Februari heb ik de workshop ‘Sociale Media Voor Artiesten’ bij Trix gevolgd zodat ik specifiek weet wat belangrijk er is voor muzikanten en welke toepasselijk zijn voor sgt. Lesley.

19 Februari voorrondes van Humo Rock Rally. Sgt. Lesley gaat hier optreden dus ik ga mee om foto en video’s te maken.

28 Februari Ik heb de band de foto’s aangeleverd en zij hebben deze gepost zonder dat ik dit heb moeten vermelden. Er wordt nog altijd regelmatig stories gepost. De volgende stap is om meer in te zetten op video en audio content. Momenteel is er al een lichte stijging in volgers. Op 1 maand zijn ze van 141 Instagram volgers naar  161 volgers gegaan. Op Facebook staan ze momenteel op 232 volgers. Het volgende concert is de halve finale van Humo’s Rock Rally. 

1 maart Professionele band foto’s gemaakt.

11 maart De band speelt de halve finale van Humo’s Rock Rally. Professionele foto’s werden aangeleverd. Band heeft deze ook gepost zonder problemen. Focus nog proberen te verleggen naar video content.

Instagram heeft nu 197 volgers
Facebook: 258

24 April Finale Humo’s Rock Rally

27 April Teaser video voor hun eerste videoclip.
Henri maakte de FB omslag en zet posten zelf Instagram stories ivm met hun nieuwe song.

Instagram heeft nu 250 volgers
Facebook: 280

Resultaat band:

Ben jij ervan overtuigd dat het maken van content ivm muziek belangrijk is? Ja/Neen, waarom?
Yes! Zo kan je meer mensen aanspreken en laten kennis maken met je muziek. Je kan een eigen verhaal/merk creëren door middel van social media zodat mensen je sneller herkennen.

Hebben de tips van Marijke ( de apps, strategisch gebruik maken van de verschillende kanalen, …) geholpen om zelf meer aan de slag te gaan met het maken van content?
Zeker en vast! Marijke heeft ons doen inzien hoeveel voordelen social media heeft. Zo werden we zelf enthousiast om er meer tijd in te steken en er creatiever mee aan de slag te gaan. Dit heeft onze volgers alleen maar doen stijgen.

Wat blijft de grootste uitdaging op het gebied van content maken?
de grootste uitdaging is het maken van posts die interessant en vernieuwend genoeg blijven voor het publiek. Het publiek zich niet laten vervelen of je posts in herhaling laten vallen.

 Ga je in de toekomst proberen meer content te maken?
Zeker en vast! Door de tips van Marijke hebben we ingezien dat dit voor je status meer voordelen dan nadelen heeft.