Materialize

Hier vind je mijn beslissingen in verband met mijn designs terug. Op het einde van de pagina vind je ook hoe mijn video op de markt kan komen.

Reminder voor mezelf van de expert: Denk ook na hoe jij dit visueel in beeld gaat brengen het is veel info dus de video moet catchy zijn. Monteer het snedig, werk bijvoorbeeld met multicam, voeg visuals toe.

Draft van de intro gebaseerd op de eerste seconde van de Spotify video.
Feedback: Niet duidelijk waarover het gaat. Te veel overbodige beelden. Meer sound effects gebruiken.

Shoot resultaat met sgt. Lesley 17/05/2022
Feedback van expert: Meer diepte creëren en de muzieksfeer duidelijker maken door bv. drumstel op de achtergrond te zetten.

Interview Henri gecut. 

25/05/2022
Feedback van de expert opgevolgd bij het tweede interview bij Samuel. Ik heb meer diepte gecreëerd door de persoon verder van de achtergrond te zetten. De sfeer is ook duidelijker doordat je de draaitafel en software op de achtergrond ziet. 

11/05/2022
Draft Intro Met Sound effects 

07/06/2022 Eerste volledige versie van de video.

07/06/2022 In deze video wordt de visuele stijl weergegeven.

Feedback van Samuel en Henri op 7/06/2022: De video is iets te lang.

Feedback expert op 10/06/2022: Zet (zeker in het begin) de naam en de link met de muziek (bv bandnaam) bij de sprekers. Nu vraag ik me als kijker de hele video af “wie zijn dit?” ipv met de inhoud bezig te zijn. In het midden van de video toon je bv hun socials. Leuke manier om het weer te geven, maar doe dit al in het begin. Zo weten de kijkers dat de sprekers effectief met muziek bezig zijn en weten waarover ze spreken.

Rond 1.40 is er een duidelijke cut. Ik zou hier even inzoomen en een close shot maken bij het tweede shot zodat die cut niet zo opvalt.

Leuk dat je effectief met tekst en beelden op je beeld werkt, werkt catchy!

Intro is heel wijs! Visueel heel aantrekkelijk dus ik zou deze behouden. MAAR visueel niet zo duidelijk waar het over gaat. Ik zou die zin “de artiestenwereld is overgesatureed. Hoe kan je ervoor zorgen dat je erin uitspringt?” ook geschreven tonen want online kijken mensen vaak zonder geluid, dus is het belangrijk dat het ook duidelijk is als je zonder geluid kijkt.

Note Marijke: Door de late respons van mijn expert heb ik niet alles meer kunnen toepassen. De uiteindelijke versie van mijn werk vind je op de
home page

MARKETING

MARKETING​

MARKETING​

MARKETING​

In het begin van dit avontuur hoopte ik om een advertentie video te maken omdat deze vaak snel en catchy zijn, maar het werd al snel duidelijk dat de informatie die ik verzameld had te veel was om in een korte video te gebruiken. 

Het concept van de video gaat daarom beter passen bij workshops i.v.m. sociale media voor artiesten, bv. degene die ik heb gevolgd in Trix. Anderzijds kan de video ook gebruikt worden op platformen zoals Advies van VI.BE. Zij zijn het steunpunt voor artiest en muzieksector — van beginner tot pro, van lokaal tot internationaal. Jammer genoeg heb ik ze niet kunnen bereiken voor dit project

Op websites en workshop presentaties kan de video getoond worden zoals hij oorspronkelijk is.

Regels voor websites of presentaties:
Horizontaal 1080 x 1920 pixels  
Lengte video: Mag blijven zoals het origineel.

Vi.BE deelt regelmatig tips in hun Instagram stories. Deze video zou uiteraard ook gebruikt kunnen worden hiervoor. Het formaat zou dan wel aangepast moeten worden en idealiter wordt de video ook nog ondertiteld. 

De video is ook te lang voor sociale media dus de video zou ook op geknipt moeten worden naar video’s van max 60 seconden. 

Regels voor sociale media :
Verticaal 1920 x 1080 pixels 
Lengte video: Max 60 seconden voor Instagram Reels & Stories. Op TikTok en Facebook kan je langere video’s posten, maar langere video’s worden vaak niet volledig uitgekeken.

KOSTENPLAATJE

Het is vooral een arbeidsintensieve opdracht omdat de doelgroep best niche is. Om correcte informatie te halen moet je in gesprek gaan met de doelgroep en de muziekindustrie en dit lukt moeilijker online dan offline.  Hieronder zie je hoelang ik bezig ben geweest met alle research en de prijs is gebaseerd op het gemiddeld uur tarief van een videograaf.

https://www.erwinvandijck.com/wat-kost-dat-dan-een-video-maken/

Taak Research

Interviews met de muziek industrie. Voorbereiding, gesprek en analyseren van het gesprek. Per interview (3h)

Doelgroep ondervragen Voorbereiding google form en zoeken naar de juiste mensen. 

Conclusie maken
De informatie van de muziekindustrie en de doelgroep samenvoegen

Uren

12h

 

 

6h

 

3h

Prijs

50 euro per uur

 

 

50 euro per uur

 

50 euro per uur

Totaal

600 euro

 

 

300 euro

 

150 euro

Taak Testen

Volgen van sgt. Lesley,tips geven, bijsturen waar mogelijk, conclusie trekken, actief zijn in de sector. 

Uren

72h

Prijs

50 euro per uur

 

 

Totaal

3600 euro

 

Taak Filmen en Montage

Voorbereiding 
Storyboard, script, draaiboek

Filmen 
Per artiest 2h

Montage
Premiere Pro en After Effects Montage

Materiaal huren
2 dagen camera canon R en lens 24-70mm huren

Uren

4h

4h

 

98h

Prijs

50 euro per uur

50 euro per uur

 

50 euro per uur

Totaal

200 euro

200 euro

 

4900euro

 

190 euro

Totaal aantal uren incl. research

199 uur

10 140 euro

Totaal aantal uren excl. research

106 uur

5 490 euro